in

Studentė ėmėsi misijos Pradinės mokyklos bendruomenei susikurti savo namus

Studentė ėmėsi misijos Pradinės mokyklos bendruomenei susikurti savo namus

(Šaltinis: http://www.vakarinepalanga.lt/lt/laikrastis/dienos_tema/?id=7903)
Vilniaus dailės akademijos ugdytinė palangiškė E.Vasiliauskaitė parodė, kaip galima rūpintis gimtuoju miestu net išvykus iš jo.

Kristina Abromavičiūtė

vasiliauskaite
(Architektūrą studijuojanti E.Vasiliauskaitė sakė, kad projektuojant pastatą labai svarbu atsižvelgti ir į žmonių poreikius. „V.P.“ – www.vakarinepalanga.lt nuotr.)

Palangos pradinė mokykloje – išskirtinės kūrybinės dirbtuvės. Praėjusią savaitę mokytojai, moksleiviai bei tėveliai susibūrė į vieną komandą tam, kad atskleistų savo ateities mokyklos viziją, vietą, kurioje būtų jauku siekti aukštų rezultatų. Magistro darbo tyrimą kurorto mokykloje atliekanti Vilniaus dailės akademijos studentė palangiškė Evelina Vasiliauskaitė pabrėžė, jog norint, kad bet koks architektūrinis pastatas atliktų savo funkcijas, prieš paruošiant jo programą svarbu žinoti, ko reikia pastato gyventojams.

Postmodernizmo paveldas

Kūrybinės dirbtuvės mokykloje vyko dvi dienas. Jų tikslas – kartu su mokyklos bendruomene įvertinti ugdymo įstaigos pastatą, apibrėžti jo neigiamas ir teigiamas savybes, aptarti vidaus ir išorės erdvių potencialą. „Iš Vilniaus grįžau į Palangą ir pamačiau, kad yra parengtas naujas detalusis planas, kuris nėra labai palankus šiai mokyklai. Tad nusprendžiau atlikti tyrimą, kuris parodytų, kaip mokykla galėtų pasikeisti ateityje“, — aiškino E. Vasiliauskaitė. Į architektūros studijas besigilinanti mergina atkreipė dėmesį, jog mokyklos pastatas ne šiaip bet koks, o 1985 metais architektų G. Likšos ir I. Likšienės suprojektuotas vėlyvojo modernizmo paveldas. „Dėstytojos padedama atlikau pastato įvertinimą, išskyrėm jo vertingąsias savybes. Viena iš jų – pastato fasado vidaus ir išorės vientisumas. Kitaip tariant, ta pati stilistika yra išlaikyta tiek išorėje, tiek ir viduje, jeigu mes matome kampuotas formas, tam tikrus išskirtinius raštus, kiek neįprastus langus, tad įėjus į pastato vidų – pamatai tą patį“, — apie išskirtinę architektūrą kalbėjo studentė.

Anot pašnekovės, jau vien tai, kad šiame pastate yra įsikūrusi mokykla – neįkainojamas dalykas. Paprastai miestų ugdymo įstaigos yra pastatytos pagal tipinius projektus, jos savo išore ir vidumi gana panašios, tad savo aplinka papildomai neskatina vaikų kūrybinio mąstymo. Šiuo atveju, anot E. Vasiliauskaitės, yra kitaip, o atlikti tyrimai parodė, kad netradicinė erdvė skatina vaikus kitokiems mokymosi būdams.

Vaikai kūrė maketus

Prieš užsiėmimus su vaikais vyko susitikimas su mokytojais. Jo metu buvo nagrinėjamas pastato planas, aptariamos jo savybės, diskutuojama apie esamą vidaus bei išorės potencialą, įvertintos lauko erdvės remiantis nauju detaliuoju planu. Mokytojai išsakė savo nuomones, pageidavimus. Vėliau architektūros vaikų fondo savanoriams, jauniems architektams, kuruojantiems dirbtuves, patys moksleiviai vedė ekskursiją po vidaus ir lauko erdves, supažindino su mokykla. Galiausiai trys mokinių grupės pasiskirstė skirtingomis mokyklos erdvėmis, kurios, mokyklos bendruomenės manymu, yra mažiausiai išnaudojamos ir jas, savanoriu padedami, permąstė kurdami maketus. „Šis pastatas turi labai didelį potencialą. Dar prieš atliekant tyrimą padariau apklausą. Apklausiau tiek praeivius, tiek mokinių tėvelius. Didžioji dalis respondentų sutinka, kad pastatas gali turėti daugiau funkcijų. Pavyzdžiui, per mokslo metus čia mokytųsi moksleiviai, o atėjus vasarai pastatas gali būti išnaudojamas neformaliajam švietimui, galbūt gali veikti observatorija, trečiojo amžiaus universitetas, naudojamas kitiems bendruomenės poreikiams“, — „Vakarinei Palangai“ kalbėjo E. Vasiliauskaitė.

Dirbtuvių metu buvo siūloma mokykloje įrengti sporto salę, praplėsti ir vaikų poreikiams pritaikyti lauko žaidimų aikštelę, teikti pasiūlymai, kaip galima būtų išnaudoti observatorijos bokštelį, įstaigoje veikiantį „žaliąjį kampelį“.

Pasitinka su šypsena

Atliktų tyrimų rezultatus studentė pristatys ir miesto bendruomenei. „Ketinu parengti rekomendacijas galimai pastato renovacijai. Rekomendacijose bus atsižvelgta į čia besimokančių ir pastatu besinaudojančių žmonių poreikius. Tai ypač svarbu, nes praktika rodo, kad dažnai net paprasčiausias takelis mieste yra nutiestas ne vietoje ir žmonės juo nevaikšto, o praeina pro veją. Net tokie maži pavyzdžiai rodo, kad nebuvo atsižvelgta į žmonių poreikius, todėl sumanymas neveikia“, — teigė pašnekovė.

Mergina siekia parodyti, kad pastatą galima efektyviai panaudoti svarbioms miestiečių reikmėms, kartais net visai minimaliomis pastangomis.

Pakalbintos dviejų mokykloje besimokančių moksleivių aktyvios mamos Lina Kregždė bei Jolita Milašienė negailėjo šiltų ir gerų žodžių ugdymo įstaigai. „Niekada nebūčiau pagalvojus, kad paprastoje bendro lavinimo mokykloje gali vyrauti tokia šilta ir draugiška vaikui atmosfera. Čia visada moksleiviai jau net rūbinėje pasitinkami su šypsena, valgyklos personalas žino kiekvieno vaiko vardą, žino, ką jis mėgsta valgyti, o ko ne. Labai gražiai ir šiltai su moksleiviais bendrauja ir mokytojos, skiriamas dėmesys kiekvienam“, — džiaugėsi L. Kregždė.

Jai antrino ir antroji mama J. Milašienė, pridurdama, jog mokykloje puikiai veikia ir prailgintos dienos grupė, netrūksta užklasinės veiklos būrelių, moksleiviai pasiekia puikių rezultatų įvairiuose konkursuose, olimpiadose.

„Stengiamės vaikams sudaryti tokias sąlygas, jog jie čia jaustųsi gerai, o kartu ir mokytųsi savarankiškumo, atsakingumo. Tinkamai išnaudojus pastato erdves to galima pasiekti dar efektyviau“, — apie asmenybių ugdymą sakė Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui laikinai einanti direktoriaus pareigas Nijolė Sabaliauskienė.

(Šaltinis: http://www.vakarinepalanga.lt/lt/laikrastis/dienos_tema/?id=7903)

Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Loading…

Kaip įgauti gražią formą namų sąlygomis

Rimvydas Valatka: „valstiečius“ turėtų vertinti psichiatrai