in

Kaip prekybos centrai manipuliuoja Jūsų jausmais

Kaip prekybos centrai manipuliuoja Jūsų jausmais, kad Jūs išleistumėte daugiau pinigų

Kai Jūs įeinat į bet kurį prekybos centrą, Jus iš karto užplūsta gausybė vaizdų, garsų, kvapų ir įvairių prekių, kurias Jūs galite liesti. Ši gausybė Jūsų jausmų dirgiklių yra specialistų atrinkta dėl vieno tikslo: KAD JŪS KUO DAUGIAU IŠLEITUMĖTE PINIGŲ. Čia mes pabandysime trumpai apžvelgti kas ištiktųjų vyksta.

Nesvarbu į kokį prekybos centrą Jūs ateisite, visur pamatysite panašius, kruopščiai specialistų atrinktus triukus, kurie lyg su šakėmis iškabins pinigus Jums iš piniginės. Pradedant nuo šviežiai keptos duonos kvapo, prie kurios kelias veda per didžiulį kalną prekių, kurių šiaip Jūs niekada net negalvojote pirkti, kol pagaliau prisikraunate jų pilną prekybinį vežimėlį, nes buvo gera AKCIJA ir Jūs be galo DAUG SUTAUPĖTE (koks tada manot Jūs šaunuolis/šaunuolė), o grįžę namo pamatote, kad duonos taip ir nenusipirkote.

Visų triukų Jūs niekada nepastebėsite ir nesuprasite, kad esate tik kaip tas kūdros karpis, kuris plaukia prie gardaus jauko…

Kaip prekybos centrai paveikia Jūsų regėjimą, kad Jūs išleistumėte daugiau

Prekybos centras regejimas

Neturėtų nieko stebinti, kad pagrindinis prekybos centrų dėmesys – yra pirmiausia paveikti Jūsų regėjimą. Aplinkui yra paliekamos subtilios užuominos apie prekes, nuolaidas, akcijas, Jūsų būsimą žavesį ir išskirtinumą, kai įsigysit tam tikrą prekę. Šios mažytės užuominos turi labai didelę įtaką ką mes nuspręsime pirkti ir kiek laiko praleisime prekybos centre.

Kaip pavyzdys, spalva turi labai didelę reikšmę mūsų pasirinksimuose. Kiekviena spalva mums kažką reiškia ir sukelia tam tikrus jausmus. Prekybininkai tai puikiai žino ir tuo naudojasi.

Prekės spalva ar spalvų gama mums daro didelį emocinį poveikį. Spalvos mums sukelia skirtingas asociacijas ir prisiminimus, o jų gausybe mus užhipnotizuoja ir priverčia daug nebemąstyti ko mes iš tikrųjų čia atėjome, o tik mėgautis spalvų gausa ir kuo ilgiau prekybos centre būti.

Pavyzdžiui raudona spalva visada asocijuojasi su dideliais pardavimais, akcijomis, nuolaidomis. Taip yra todėl, kad raudona spalva įkvepia žmones daryti kažką svarbaus, ypatingo, reikšmingo jam pačiam, tiesiog tada žmogus turi padaryti kažkokį veiksmą. Tai yra jausmas, kurį sukelia raudona spalva, o prekybos centre numalšinti jį jis gali tik kažką nusipirkęs.

Jei prekės kaina būtų mėlyna, tai sukeltų pirkėjui jausmą, kad prekės kaina nėra jam pati geriausia. Raudona, oranžinė, geltona – tai geros prekės ir kainos spalva. Tuo tarpu juoda kaina mums asocijuojasi su aukštesne kaina, tai tikrai ne akcijinė kaina. Juoda kaina taip pat asocijuojasi su prabangos prekėmis.

Studijos parodė, kad padavėjos vilkinčios raudonas prijuostes gauna daugiau arbatpinigių. Raudona spalva priverčia mus daugiau išlesi ir internete.

Bet mus veikia ne tik spalva. Prekybininkai įsiveržia į mūsų pasąmonę sukurdami mums kelionės planą. Pavyzdžiui žmogus eina į prekybos centrą nusipirkti tik pieno ar kito būtiniausio produkto, tačiau pienas ir kiti kasdieniniai produktai yra pačiame prekybos centro gale. Taigi jis yra priverstas praeiti pro visą prekybos centrą ir pamatyti visas jam nereikalingas prekes ir akcijas. Labai mažai šansų, kad pakeliui iki pieno žmogus neprisidės visai jam nereikalingų prekių, nebent užsidėtų sau ant akių miegojimo uždangalą.

Prekybininkai nori, kad Jūs pasimestumėte prekybos centruose. Taip Jūs ieškodami reikiamos prekės ar išėjimo prie kasos apžiūrit kitas prekes, kol galiausiai rankose turit neplanuotų prekių. Labai dažnai prekės yra tiesiog specialiai sukeičiamos vietomis, kad Jūs negalėtumėte mintinai nueiti prie Jums reikalingų prekių pagal seną savo maršrutą, todėl vėl turite klaidžioti, norėdami rasti jau įprastas Jums prekes.

Labai dažnai prekėms yra sukuriama kažkokia tema ar stilius ir tai yra stengiamasi primesti pirkėjui, įteigti, kad tai yra madinga ir be to jis bus atstumtųjų tarpe. Pavyzdžiui, Jums patiko gražus mėlyna linija papuoštas puodukas, bet pastebit, kad ta pačia mėlyna linija papuoštos ir lėkštės, ir arbatinukas. Jūs tiesiog atrodysit keistai ir būsit visų nesuprastas turėdami tik puoduką su mėlyna linija.

Stilių ir įvaizdį prekybos centrai kuria nuolat. Jūs pamatote didelę laimingų įsimylėjėlių porą, vilkinčią kokios nors firmos džinsus, turinčius gražią rankinę, skėtį ir akinius nuo saulės (kam akiniai, jei lyja). Ir tada Jūs viso to norite – norite būti toks pat, kaip ir jie laimingas ar laiminga. Prekybininkai nori, kad Jūs nešiotumėte tai, ką jie siūlo, taigi jie tai pateikia tokiu būdu, kad paveiktų Jūsų pasąmonę, o Jūs to net nesuprantate.

Trumpai tariant, prekybininkai manipuliuoja Jūsų regėjimu priversdami matyti ir norėti kuo daugiau prekių, taip pat primeta Jums gyvenimo stilių, kuriuo galbūt Jūs norėtumėte gyventi.

Kodėl liesdami prekes, Jūs norite jas pirkti

Prekybos centras liesti

Visi šie gražūs prekybos centrai nėra suprojektuoti tik tam, kad apdumtų Jūsų akis. Jie suprojektuoti taip, kad dar Jūs galėtumėte kuo daugiau prekių PALIESTI. Kodėl? Todėl, kad lietimas mums sukelia norą PIRKTI. Kuo klaidesnis prekybos centras, tuo daugiau kartų mes sustojame, o sustoję paimame ir apžiūrime, liečiame prekes.

Tyrimai parodė, kad kai pirkėjas paliečia prekę, yra labai didelė tikimybė, kad jis tą prekę ir nusipirks. Taigi prekę reikia padėti taip, kad būtų didžiausia tikimybė, kad pirkėjas ją paims apžiūrėti.

Prekės gali būti net šiek tiek netvarkingai išdėliotos, labai tas tinka džinsams, drabužiams. Dažnas pirkėjas nenorės sugriauti idealiai išdėliotų prekių tvarkos, kad nepadarytų po to betvarkės ir nesijaustų kaltas, jei nieko nenorės nusipirkti.

Priešingai yra labai brangiose parduotuvėse kur vyrauja ideali tvarka ir paslaugumas, o pardavėjas yra tarsi tavo tarnas. Ten atėjęs pirkėjas jau iš anksto žino, kad jis už prekę gerokai permokės. Čia jam yra sukuriamas JO (pirkėjo) išskirtinumo jausmas. Tik pažiūrėkit, aš galiu sau leisti čia apsipirkti: koks aš esu ypatingas / ypatinga.

Taigi akivaizdu, kad kuo daugiau laiko prekė bus Jūsų rankose, tuo didesnė tikimybė, kad Jūs ją nusipirksite. Taigi prekybos centrai sukurti taip, kad Jūs nuolat kažką paimtumėte į savo rankas. Tai gali būti net kokia didelė dėžė priversta visokių prekių, kad Jūs ten galėtumėte ieškoti.

Prekių išdėliojimas lentynose – tai atskiras mokslas. Tyrimai parodė, kad žmonės labiausiai pastebi ir perka jų akių lygyje išdėliotas prekes, todėl ten prekės dažniausiai yra brangiausios.

Jeigu Jūs ben kartą esate išėję iš parduotuvės vien dėl to, kad ten Jums buvo nejauku paimti prekes į rankas, suprasite, kodėl prekių lietimas prekybininkams yra toks svarbus.

Kodėl malonus kvapas Jums sukelia norą išleisti pinigus?

prekybos centras kvapas

Jūs gal net nesate pastebėję, bet tai ką Jūs užuodžiate prekybos centre, gali labai paveikti Jūsų sprendimą pirkti.

Mūsų jausmai, šiuo atveju uoslė, yra stipresni už blaivų protą. Šviežiai iškeptos duonos kvapas net ten, kur jos nekepa, ką tik maltos kavos kvapas, gėlių kvapas. Daug kas tikriausiai esate uostę naujo automobilio kvapą ir tt.

Kaip pavyzdys, buvo atskleista, kad „Lotus Flower“,“Enchanted apple“ kvapai buvo patys populiariausi Kanadoje, o juos gaminanti įmonė kvapus tiekia 20000 parduotuvių Didžiojoje Britanijoje, taip priversdama pirkėjams jaustis patogiau bei priprasti prie prekybos centrų, prekių.

Manipuliavimas kvapais yra labai panašus į manipuliavimą regėjimu. Yra sukuriamas gyvenimo stilius ir jam parenkamas kvapas, kuris sukelia jausmus, būdingus tam stiliui. Kai tai padaryta, pirkėjas to net nepastebi, tačiau tai veikia jo norą daugiau pirkti.

Kaip prekybos centruose leidžiama muzika paveikia mus perkant

prekybos centras muzika

Prekybos centruose leidžiama muzika taip pat skatina mus pirkti. Yra sukuriama gera nuotaika, pirkėjas jaučiasi pakiliai, jam smagu ir ima prekes pagautas euforijos…

Muzika yra skirtinga. Pavyzdžiui prekybos centruose dažniausiai yra leidžiama populiari, dar vadinama POP muzika. Tai yra labiau skirta jaunesniems žmonėms. Tuo tarpu juvelyrinėse, brangiose drabužių ar batų parduotuvėse yra leidžiama klasikinė muzika, taip priversdama pirkti brangias prekes.

Su muzika taip pat yra bandoma įsiveržti į pirkėjo jausmus. Yra norima, kad pirkėjas vadovautųsi jausmais pirkdamas, o ne protu.

Tyrimai parodė, kad greita garsiai leidžiama muzika priverčia pirkėjus judėti parduotuvėje greičiau, tuo tarpu lėtesnė ir tylesnė priverčia juos pabūti ilgiau. Kartais specialiai yra norima, kad Jūs neužsibūtumėte, pvz. greito maisto restoranuose. Viso to tikslas yra, kad Jūs kuo greičiau atsisveikintumėte su savo pinigais.

Jūs nieko negalite padaryti, kad Jumis nebūtų bandoma manipuliuoti. Manipuliavimo būdai nuolat tobulėja.

Yra buvę atvejų, kai per ventiliacijos sistemas buvo leidžiamos specialios smegenis veikiančios dujos, kas suteikdavo pakilią nuotaiką bei pasimetimą erdvėje. Pasitaikydavo atvejų, kai pirkėjams pradėdavo skaudėti galvą ilgiau pabuvus prekybos centre.

Visa ši informacija yra tam, kad Jūs žinotumėte kaip viskas veikia ir kokią tai turi įtaką Jūsų pasirinkimui. Žinokite, prekybos centro pagrindinė užduotis yra priversti Jus pirkti. Pats geriausias triukas – tai kad Jūs pasijaustumėte komfortabiliai bei norėtumėte jų siūlomo gyvenimo stiliaus.

Kai Jūs visą tai žinote, yra šiek tiek lengviau atsispirti nuo Jums nereikalingo pirkinio.

(Nuotraukos: Polycart, Vetiver AromaticsBarry M.)

This post was created with our nice and easy submission form. Create your post!

Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Loading…

JCI Lietuva – už ženklius pokyčius savo šalyje ir pasaulyje

Akumuliatorius. Kaip priversti jį dirbti žiemą?